Index
Panorama
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismReprezentanta Bruxelles Vineri, 20 Aprilie 2018
Sediul Consiliului judetean Cluj
ConsiliulProgrameExecutivJudetul ClujTurismJurnalul Judetului ClujFormulareContact

Prima pagina > Comunicate > ALOPEDI, din ce in ce mai apelat de parinti

ALOPEDI, din ce in ce mai apelat de parinti



CONSILIUL JUDETEAN CLUJ

Informare de presa
Ref.: Serviciul gratuit de telemedicina ALOPEDI 0364-917, din ce in ce mai apelat de parinti



     ALOPEDI 0364-917, serviciul de callcenter dedicat sfaturilor medicale pediatrice asigurat de catre medicii Spitalului Clinic de Urgenta pentru Copii din Cluj-Napoca, a facut, la acest nou inceput de an, obiectul unei analize a echipei manageriale a spitalului, in baza raportului de activitate prezentat de medicul coordonator al programului.
     S-a putut, astfel, constata faptul ca, in cei patru ani in care Spitalul de Copii a oferit pacientilor un serviciu de telemedicina gratuit, numarul apelurilor a crescut constant, ajungand in 2017 la nu mai putin de 10.852, cu 16,4% mai mult comparativ cu anul 2016. Numarul mediu de apeluri este de 30 pe zi, 75% dintre acestea fiind preluate in intervalul orar 8-22. Astfel, timpul alocat fiecarui pacient este suficient pentru a efectua o evaluare telefonica corecta a gravitatii starii copilului si pentru a oferi sfaturile necesare ingrijirii acestora. De altfel, extrem de relevant in acest sens e si faptul ca nu au existat niciun fel de reclamatii referitoare la activitatea desfasurata in call-center.
     ,,Dincolo de succesul evident al acestui program pe care il punem la dispozitia parintilor, ceea ce conteaza cu adevarat e faptul ca un numar semnificativ de mici pacienti au beneficiat gratuit si prompt de sfaturi furnizate de medici de specialitate cu o inalta calificare. In acest fel, majoritatea covarsitoare a celor care au apelat ALOPEDI au obtinut rapid sfaturile de care aveau nevoie, prin telefon, fara a mai fi necesara deplasarea la spitalele sau cabinetele medicale de multe ori supraaglomerate.”, a declarat presedintele Consiliului Judetean Cluj, domnul Alin Tise.
     Infiintat ca un serviciu de telemedicina dedicat copiilor din zona metropolitana Cluj- Napoca, in prezent doar 50% dintre apeluri provin din aceasta zona. Astfel, serviciul este intens solicitat si de pacienti din alte judete, pe primul loc aflandu-se Bucurestiul, cu 25,7% dintre apelurile din afara Clujului, urmat de Brasov, Constanta, Alba, Prahova si Timis. In acelasi timp, calitatea serviciilor oferite a facut ca adresabilitatea ALOPEDI sa depaseasca granitele Romaniei, 122 de apeluri provenind in anul 2017 din alte tari. Se impune a fi precizat in acest context faptul ca, in cazul copiilor a caror stare permite ingrijirea la domiciliu nu exista diferente privind recomandarile medicale dar, atunci cand starea copilului necesita evaluare medicala fata in fata, sfaturile oferite pacientilor din zona metropolitana Cluj-Napoca sunt mai precise decat in cazul celor din alte judete datorita diferentelor existente in ceea ce priveste serviciile medicale non-stop disponibile in fiecare localitate.
     In ceea ce priveste repartizarea pe parcursul anului, cele mai multe apeluri s-au inregistrat in perioadele de primavara si iarna, respectiv in lunile martie-aprilie si decembrie-ianuarie. Febra a ramas si anul trecut cel mai frecvent motiv pentru care se apeleaza 0364-917, respectiv 20% dintre apeluri, urmata fiind de problemele digestive - 19% si de cele respiratorii - 15,8%. Majoritatea apelurilor, mai exact 70% dintre acestea s-au finalizat cu sfaturi privind ingrijirea copilului la domiciliu si comunicarea semnelor de alarma specifice fiecarei situatii, un numar de 1452 de copii (13,4%) au avut nevoie de consult imediat fata in fata, in timp ce de interventia serviciului de ambulanta a fost nevoie in doar 112 situatii.


Biroul de presa
9 ianuarie 2018