Participarea Centrului National de Informare Turistica la Targul de Turism al Romaniei
Centrele de Informare Turistică organizate în cadrul Consiliului Judeţean Cluj şi Primăriei Municipiului Cluj-Napoca au participat în perioada 12-15 noiembrie 2015 la ediţia de toamnă a Târgului de Turism al României, eveniment găzduit de Centrul Expoziţional ,,Romexpo” din Bucureşti.
Scopul acestei participări l-a reprezentat promovarea obiectivelor turistice din judeţul Cluj şi din municipiul Cluj-Napoca, precum şi prezentarea celor mai importante manifestări cultural-artistice care se vor desfăşura pe parcursul anului 2016. Având în vedere faptul că anul acesta municipiul Cluj-Napoca este Capitală Europeană a Tineretului, s-a urmărit evidenţierea principalelor evenimente cultural-artistice care i-au susţinut titulatura şi i-au conferit Clujului o vizibilitate semnificativă pe plan naţional şi internaţional. În acelaşi timp, s-a urmărit şi susţinerea candidaturii acestuia în demersul de obţinere a titlului de Capitală Culturală Europeană, în anul 2021.
În cadrul standului de informare turistică au fost promovate obiective turistice din judeţul Cluj precum: Salina Turda, Cheile Turzii, Castelul Banffy de la Bonţida, Muzeul Memorial „Octavian Goga” de la Ciucea, Mănăstirea „Adormirea Maicii Domnului“ din Nicula, Cascada Vălul Miresei, etc. Această acţiune a fost realizată prin oferirea de materiale de promovare a ofertei turistice constând în albume, pliante, broşuri, flyere, semne de carte, prezentări multimedia etc. Totodată, au fost puse la dispoziţia vizitatorilor materiale privind atracţiile turistice atât din Cluj-Napoca, cât şi din judeţ, grupate pe categorii tematice (Muzee, Atracţii naturale, Drumul Sării, Biserici şi Mănăstiri, Palate şi Castele) fiind oferite şi informaţii cu privire la opţiunile de cazare. Prin materialele informative transmise de către centrele de informare turistică din judeţ s-a urmărit promovarea obiectivelor turistice specifice mai multor zone: Negreni, Geaca, Corneşti, Chiuieşti, Valea Ierii, Frata, Apahida, Cuzdrioara sau Izvoru Crişului.
De asemenea, în cadrul standului au rulat filme de prezentare realizate de Consiliul Judeţean Cluj pentru promovarea mai multor atracţii turistice din judeţ, obiective incluse în cadrul proiectului ,,Clujul, peisaj cultural”, o prezentare a municipiului Cluj-Napoca prin prisma proiectului de promovare a Capitalei Europene a Tineretului realizată de către Federaţia Share Cluj 2015, precum şi un spot de prezentare a Salinei Turda.
Biroul de presă
16 noiembrie 2015