Pozitie Presedinte CJ ref. nereguli Aerport
După cum era de aşteptat, Tribunalul Cluj – Secţia Mixtă de Contencios Administrativ şi Fiscal, de Conflicte de Muncă şi Asigurări Sociale a suspendat, în şedinţa din data de 9.12.2015, acţiunea înaintată de Aeroportul Internaţional „Avram Iancu” Cluj de obligare a preşedintelui Consiliului Judeţean Cluj la emiterea certificatului de atestare a lucrărilor executate la Obiectivul de investiţie ”Pistă de decolare-aterizare de 3500 m – Etapa I È™i suprafeţe de miÈ™care aferente”.
Decizia Tribunalului Cluj este una aşteptată de toţi cei care pun legea mai presus de interesele lor personale meschine. Instanţa mi-a dat dreptate şi în acest caz întrucât nu exista baza legală de emitere a acestui certificat care atestă faptul că edificarea lucrărilor la pistă s-a efectuat în conformitate cu autorizaţia de construire. Şi susţin acest lucru deoarece, pe de o parte, recepţia lucrărilor la pista de 2100 m s-a făcut în lipsa reprezentanţilor Preşedintelui Consiliului Judeţean Cluj, adică chiar a emitentului respectivei autorizaţii de construire – fapt interzis de lege, iar pe de altă parte instituţia noastră nu deţine autorizaţia de construire pentru lucrări, aceasta fiind ridicată de către Direcţia Naţională Anticorupţie în data de 28.05.2014.
Mai mult decât atât, după cum afirmam în numeroase intervenţii pe acest subiect, întrucât respectivul certificat de atestare trebuie să confirme exact faptul că edificarea construcţiilor s-a efectuat cu respectarea tuturor prevederilor legale în vigoare, mi-a fost imposibil să iau o decizie în acest sens întrucât însăşi legalitatea contractului de lucrări face obiectul unei cercetării penale. Acest fapt este deja cunoscut de opinia publică clujeană, iar dosarul nr. 78/P/2014 instrumentat de Direcţia Naţională Anticorupţie – Serviciul Teritorial Cluj se referă exact la acest fapt, întrucât există bănuiala legitimă că valoarea lucrărilor executate în acest contract nu este cea reală. În concret, DNA Cluj efectuează acte de urmărire penală faţă de suspectul Ciceo David pentru infracţiunile de luare de mită şi abuz în serviciu contra intereselor publice deoarece, pe fondul cointeresării materiale a acestuia, ar fi consimţit la încheierea unui număr de 24 de acte adiţionale, care au crescut valoarea contractului cu aproximativ 10.000.000 euro!!!
Această decizie a instanţei clujene vine în completarea alteia identice pronunţate de Tribunalul Cluj în luna noiembrie a acestui an când s-a hotărât, de asemenea, suspendarea acţiunii înaintate de Aeroportul Internaţional „Avram Iancu” Cluj de obligare a preşedintelui Consiliului Judeţean Cluj la emiterea certificatului de atestare a lucrărilor executate la Obiectivul de investiţie ”Platformă de staţionare a aeronavelor APRON 4”. Şi în acel caz, instanţa de fond a apreciat că cercetarea faptelor de corupţie legate de atribuirea contractului de lucrări, infracţiuni care fac obiectul cercetării penale în dosarul nr. 78/P/2014, poate avea o înrâurire hotărâtoare asupra hotărârii ce ar fi urmat să fie pronunţată în respectivul caz. De altfel, din rechizitoriul întocmit în dosarul penal al Direcţiei Naţionale Anticorupţie – Serviciul Teritorial Cluj (nr. 3627/117/2014, aflat pe rolul Tribunalului Cluj) reiese faptul că platforma de staţionare a aeronavelor Apron 4 s-a realizat în lipsa oricăror forme legale şi transparente de evaluare şi acordare a lucrării, prin ignorarea principiilor concurenţei şi transparenţei prevăzute de OUG nr. 34/2006. Astfel, a fost iniţiată o procedură de achiziţie publică simulată, după demararea lucrărilor, pentru a da o aparenţă de legalitate lucrărilor executate! Mai mult decât atât, expertiza tehnică care trebuia să ateste calitatea lucrărilor executate a fost realizată de către expertul tehnic fără ca acesta să se deplaseze măcar pe teren, aşadar fără verificarea efectivă a acestora, ci doar prin consultarea documentelor transmise pe e-mail de către constructor. Toate aceste ilegalităţi explică de ce DNA Cluj îl suspectează pe directorul Aeroportului, David Ciceo, împreună cu alte persoane co-interesate, de o supradimensionare nejustificată a costurilor la acest obiectiv cu, nici mai mult nici mai puţin, de 11.495.050 lei!!! faţă de costul de numai 5.000.000 lei aprobat în cadrul comisiei tehnico-economice de la nivelul Consiliului Judeţean Cluj.
Mihai Seplecan
Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj