Creştere constantă a numărului de părinţi care apelează serviciul gratuit de sfat medical telefonic ALOPEDI

CONSILIUL JUDEŢEAN CLUJ

Informare de presă
Ref.: Creştere constantă a numărului de părinţi care apelează serviciul gratuit de sfat medical telefonic ALOPEDI

 

     Preşedintele Consiliului Judeţean, domnul Alin Tişe, împreună cu reprezentanţii   Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii Cluj-Napoca şi cu medicii care asigură serviciul de callcenter ALOPEDI – 0364 917, au realizat o analiză a activităţii derulate în anul 2018 prin intermediul acestui proiect dedicat sfaturilor medicale pediatrice.
     În acest context, raportul întocmit de către responsabilii de proiect a indicat faptul că pe parcursul anului precedent au fost ajutaţi nu mai puţin de 11.053 de copii.
     Ca o dovadă clară a utilităţii acestei inţative, cea mai mare parte a apelurilor, respectiv 68,57% dintre acestea, s-au finalizat cu recomandări de tratament la domiciliu şi cu comunicarea semnelor de alarmă la aparţa cărora copilul necesită consult medical faţă în faţă. Or, în acest context, beneficiile au fost multiple, atât pentru micii pacienţi şi pentru părinţii lor, care nu au mai trebuit să se deplaseze la medicul de familie sau la spitale, cu disconfortul de rigoare, cât şi pentru cabinetele medicale şi camerele de gardă ale spitalelor, care au fost degrevate în acest fel de un număr semnificativ de cazuri a căror gravitate nu impunea prezentarea la medic. De asemenea, pe parcursul anului 2018, intervenţia serviciului de ambulanţă a fost necesară în doar 10 cazuri.
     „Numărul în continuă creştere al celor care apelează la acest serviciu gratuit de sfat medical ce funcţionează deja de cinci ani, reconfirmă, dacă mai era nevoie, utilitatea şi eficienţa lui. Toţi cei care au apelat ALOPEDI au beneficiat într-un timp extrem de scurt, în mod gratuit şi fără a se mai deplasa la medic, de cele mai potrivite sfaturi oferite de echipa de specialişti, în funcţie de simptomatologia descrisă de părinţi”, a declarat domnul Alin Tişe, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, sub a cărui autoritate funcţionează Spitalul de Urgenţă pentru Copii.
     Cele mai frecvente motive pentru care părinţii au apelat 0364-917 au rămas şi în 2018 febra, tusea şi răceala comună dar şi vărsăturile şi diareea. Luna decembrie a fost cea mai aglomerată, în special perioada de vacanţă, urmată de lunile februarie şi martie.
     Serviciul de sfat medical pediatric acordat telefonic a fost utilizat şi de către locuitori din afara zonei metropolitane Cluj-Napoca, circa 45% din numărul total de apeluri provenind  din Bucureşti, Braşov, Constanţa şi Timiş. Nu în ultimul rând, 181 de apeluri au fost primite de la români aflaţi în afara graniţelor ţării.
     Serviciul gratuit de sfat medical pediatric acordat telefonic ALOPEDI – 0364917 este un serviciu de telemedicină dedicat copiilor, care are adresabilitate în continuă creştere şi este asigurat printr-o linie de gardă special dedicată acestuia. Evaluarea se face prin întrebări ce stabilesc gravitatea stării copilului, respectiv momentul în care copilul are nevoie de consult medical faţă în faţă. Serviciul ALOPEDI – 0364917 oferă sfaturi privind îngrijirea la domiciliu a copiilor bolnavi precum şi cu privire la momentul şi locul în care trebuie să se adreseze medicului pentru consult. În cazul copiilor aflaţi în stare gravă, este necesară apelarea serviciului 112.
     În ceea ce priveşte perspectivele acestui serviciu de sfat medical telefonic al Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii, echipa managerială şi responsabilii de proiect îşi propun, în primul rând, retehnologizarea acestuia, cu sprijinul oferit de către comunitatea de specialişti IT ai Clujului.

 

Biroul de presă
7 ianuarie 2019

Urmărește-ne

Consiliul Județean Cluj

FREE
VIEW