Univers T, primul loc in Cluj, la categoria 3*

  Univers T, complex hotelier aflat sub autoritatea Consiliului Judeţean Cluj, a reuşit, într-o perioadă de criză financiară, să-şi lase amprenta asupra tuturor palierelor comerţului naţional, inclusiv a celui hotelier, reuşind, în cursul anului 2013, să dea dovadă de adaptabilitate şi să încheie anul devansându-şi concurenţa. Astfel, în urma analizelor realizate, Univers T se situează pe primele locuri în România şi pe primul loc în judeţul Cluj, la categoria de 3 stele.

Managementul performant al hotelului a dus la depăşirea indicatorilor de performanţăaprobaţi de acţionarul unic cu peste 150%. În 2013, pe primele 3 trimestre, s-a realizat o creştere a gradului de ocupare la 68%, ceea ce reprezintă o creştere cu 28% faţă de anul precedent. Veniturile din închirierea sălilor de conferinţă şi a altor servicii conexe au crescut cu 60% faţă de 2012, iar vânzările din restaurant şi minibar au crescut cu 15,7%.

Ne-am propus o creştere a veniturilor din activităţile directe cu 11% faţă de anul precedent şi am realizat o creştere cu 21%. Toate acestea în condiţiile în care nu am depăşit cheltuielile previzionate, acest lucru ducând la o creştere a profitului 2012 vs. 2013 din vânzarea produselor şi a serviciilor noastre”, spune Valentin Lungu, manager general UniversT.

Din punct de vedere statistic, mai mult de 50% din încasările hotelului provin din industria MICE (Meetings – Incentives – Conventions – Exhibitions, mai precis târguri, expoziţii, conferinţe, congrese, team-building-uri şi deplasări de training), iar din acest procent peste 55% a provenit din industria MICE românească, majoritatea clienţilor din acest an fiind din Bucureşti şi judeţele Ilfov, Prahova, Mureş, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Braşov sau Alba.

Aceste evoluţii pozitive au fost rezultatul adaptării managementului în contextul în care, în Cluj-Napoca, cea mai mare parte a oaspeţilor hotelurilor ajung în oraş cu afaceri, iar criza a impus tăierea „stelelor” din bugetele de deplasări ori conferinţe ale companiilor, situaţie care a creat o oportunitate interesantă pentru hotelurile de 3 stele, precum Univers T.

Concret, segmentele de companii care aleg resorturi de 4-5 stele sunt mult mai înguste, iar pe segmentul firmelor care aleg hoteluri de 3 stele Univers T a fost un model. Turismul de evenimente reprezintă cel mai profitabil segment al hotelului şi acoperă serviciile noastre de cazare, restaurant şi săli de conferinţe”, mai adaugă Valentin Lungu.

Motivele pentru care Univers T este ales de turiştii MICE şi nu numai sunt uşor de identificat: o paletă generoasă de servicii (cazare, restaurant, săli de conferinţă, fitness, tenis şi saună) de calitate, parcare mare supravegheată video, servicii de internet wireless şi cablu, servicii de pază generală specializată, personal amabil şi atmosferă plăcută. Nu este un secret nici faptul că poziţia hotelului reprezintă un avantaj pentru clienţi, Univers T fiind la câteva minute de aeroport, aproape de centrul oraşului, în vecinătatea unui mare complex comercial şi a unor instituţii academice prestigioase. Se pot menţiona şi notele bune obţinute de hotel pe site-urile de specialitate unde acesta e catalogat la standardele cele mai ridicate, notele venind exclusiv de la clienţii care au fost cazaţi prin aceste site-uri de rezervări. Important de amintit este şi prezenÈ›a în imediata vecinătate a celui mai modern parc de agrement din oraş, de curând reamenajat pe malul lacului Gheorgheni.

În ce priveşte planul de viitor pentru anul 2014, managementul Univers T este la fel de ambiţios. Pentru 2014, se va derula un amplu program de investiţii: UniversT  intenţionează să demareze ample lucrări de renovare-modernizare la amfiteatrul cu o capacitate de circa 310 de locuri şi la spaţiile anexe acestuia (foyer/sală de evenimente cu o capacitate de cca 200 de locuri, cafenea, spaţii tehnice şi de depozitare), lucrări care reprezintă cea de-a doua etapă a programului de renovare-modernizare a complexului hotelier, precum şi demararea lucrărilor de modernizare a bazei sportive proprii, formată din 5 terenuri de tenis. Astfel vor fi două terenuri de tenis acoperite, două în aer liber, iar un teren de tenis va fi transformat în teren de fotbal sintetic. Acestea vor fi dotate cu nocturnă, vor fi supravegheate video şi vor avea servicii conexe precum duşuri, vestiare, băi, parcare, încălzire (cele acoperite), închirieri echipamente sportive, etc. De asemenea, deasupra corpului anex cu servicii va fi creată, la nivelul unu, o terasă unde se vor putea servi băuturi diverse, deserturi, mici gustări, etc. Pentru 2015, se preconizează redeschiderea unei locaţii de renume pentru Cluj-Napoca – Clubul „Univers T”. În plus se doreşte amenajarea cabanei de la Călăţele Pădure, care se află într-o stare precară, pentru a putea fi reintrodusă în circuitul turistic.

Deşi acţionarul unic al Univers T este Consiliul Judeţean Cluj, un management performant şi inovator poate anula stereotipul prin care statul român este un slab administrator. Personalul calificat, munca în echipă şi clarviziunea acesteia, precum şi sprijinul acţionarului unic sunt principalele atuuri pe care am mizat în 2013 şi pe care voi paria până la încheierea mandatului meu în 2017”, conchide managerul general Valentin Lungu.  

 Biroul de presă

 05.12.2013

Urmărește-ne

Consiliul Județean Cluj

FREE
VIEW