Reabilitarea si modernizarea drumurilor judetene

Drumurile, componenta esenţială a strategiei de dezvoltare a judeţului

     Nicio societate din lumea contemporană nu poate funcţiona în condţile cerinţelor modernităţii fără a avea la dispozţe o reţea de transport performantă, adaptată nevoilor fiecărui utilizator. De altfel, una dintre condţile esenţiale în vederea dezvoltării echilibrate şi armonioase a întregului judet, dar şi pentru reducerea decalajelor de dezvoltare între mediul urban şi mediul rural, precum şi între diferitele zone sau judeţului, o reprezintă asigurarea unei infrastructuri rutiere moderne, la nivelul standardelor europene din domeniu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

În acest context, Consiliul Judeţean Cluj a demarat începând cu anul 2016 un amplu Program de modernizare şi reabilitare a celor peste 1.200 km de drumuri judeţene situate pe raza administrativ-teritorială a judeţului Cluj. Sursele de finanţare folosite pentru bugetarea costurilor acestor investţi au fost complexe, ele variind de la atragerea de finanţări europene nerambursabile şi alocări din bugetul Consiliului Judeţean, la obţinerea de fonduri din programe guvernamentale şi chiar contractarea unui credit bancar. Toate demersurile întreprinse de Consiliul Judeţean Cluj în acest sens au urmărit transformarea acestui judeţ într-unul de referinţă în ceea ce priveşte calitatea transportului rutier din zona de Nord-Vest a României, dar şi a rolului de hub de transport pentru conectivitatea cu reţeaua europeană.
Astfel, în 2017 s-a intervenit asupra a peste 700 de km de drumuri judeţene. Totodată, în acelaşi an, Consiliul Judeţean Cluj a extins şi intensificat Programul de modernizare şi reabilitare a reţelei de drumuri judeţene, bilanţul la finele anului fiind unul impresionant: peste 660 de km de sectoare de drumuri judeţene pe care s-au realizat diferite tipuri de lucrări de întreţinere, respectiv aproximativ 65 de km de drum judeţean pe care s-au derulat lucrări complexe, în profunzimea drumului, de modernizare şi reabilitare.
Alegerea drumurilor judeţene pe care s-au finalizat deja lucrările de modernizare şi întreţinere, respectiv a acelora pe care au demarat lucrări de reabilitare a infrastructurii, dar care vor fi finalizate în perioada următoare, a avut la baza considerente de natură economică şi tehnică, în lipsa oricăror raţiuni de ordin politic. De altfel, necesitatea derulării acestor lucrări de reabilitare a fost determinată de starea avansată de degradare a părţii carosabile, generată atât de structura slabă cât şi de traficul intens desfăşurat. Astfel, toate aceste drumuri şi sectoare de drumuri judeţene au fost afectate de multiple degradări de suprafaţă – fisuri şi crăpături, denivelări, suprafeţe fără aderenţă, etc., precum şi defecte care au afectat capacitatea lor portantă, respectiv planeitatea suprafeţei de rulare, ele ne mai respectând condţile tehnice minimale de utilizare în condţi de siguranţă. În acest context, alegerea drumurilor vizate de programul de investţi a întrunit consensul forului decizional al judeţului, lista acestora fiind acceptată şi votată de către reprezentanţii tuturor partidelor politice, convinşi fiind ca acest gen de investţi sunt doar în beneficiul clujenilor şi al celorlalţi participanţi la trafic.

        Astfel, la finalul anului 2017, Consiliul Judeţean înregistra un bilanţ de 22 drumuri sau sectoare de drumuri judeţene pe care au fost executate şi finalizate lucrări de întreţinere constând în aşternere de covor asfaltic, reparaţii curente şi alte categorii de lucrări necesare menţinerii condţilor tehnice corespunzătoare, respectiv :

  • DJ 108C, pe mai multe sectoare de drum, după cum urmează: Scrind – Răchiţele, Gârbau – Leghia, Mănăstireni – DN1;
  • DJ 107S Gura Râşca – Măguri Răcătău;
  • DJ 107T, pe raza localităţii Măguri Răcătău;
  • DJ 103H (DN1) – Bologa – Săcuieu;
  • DJ 103G, pe mai multe sectoare de drum, după cum urmează: Ceanu Mic – Aiton, Podeni – Moldoveneşti – Cheile Turzii – Sănduleşti – DJ 107L, Petreştii de Jos – Tureni, Tureni – Aiton, Aiton –  Gheorgheni – centura ocolitoare Vâlcele-Dezmir-Apahida;
  • DJ 103K Căpuşu Mare – Agârbiciu – Râşca – Beliş;
  • DJ 107M Luna de Sus – Săvădisla – Baişoara – Iara – Buru – limita cu judeţul Sălaj;
  • DJ 107R, pe sectoarele de drum Făget – Salicea – Ciurila – DJ 107L şi Băişoara – Muntele Băişorii;
  • DJ 109E Viile Dejului – Cetan – Vad – limita cu judetul Sălaj;
  • DJ 161, pe sectoarele de drum Bonţida – DN1C si Bonţida – Gădălin;
  • DJ 764B ( DN1) – Valea Drăganului – Baraj Drăgan;
  • DJ 109C Gherla – Ţaga – Cămăraşu;
  • DJ 109D Gherla – Săcălaia – Sic – Vişea;
  • DJ 161B Ploscoş – Turda;
  • DJ 107L Turda – Petreştii de Jos;
  • DJ 103I Cheile Turzii;
  • DJ 103L Mănăstireni – Râşca;
  • DJ 150 Mociu – Chesau;
  • DJ 109 Răscruci – Borşa – Aşchileu;
  • DJ 103M Vâlcele – Rediu – Aiton;
  • DJ 109A Chinteni – Vultureni;
  • DJ 161K (DN16) – Bărăi.

      Tot pe parcursul anului 2017 au fost demarate lucrări de întreţinere şi reparaţii pe următoarele drumuri judeţene:

  • DJ 161A Apahida – Cojocna – Iuriu de Câmpie;
  • DJ 161 (DN1C) – Dabâca – Panticeu;
  • DJ 161D Dej – Valea Unguraşului.

      În ceea ce priveşte lucrările de întreţinere executate în urma situaţiilor de urgenţă, generate în special de fenomenele meteorologice extreme care au lovit judeţul Cluj în decursul anului 2017, s-a intervenit pe şase drumuri judeţene: DJ 182F, DJ 103V, DJ 161, DJ 764B, DJ 763 şi DJ 108K. Lucrările au vizat, în principal, degajarea arborilor căzuţi pe carosabil, înlăturarea pietrişului şi a altor materiale depuse, repararea platformei drumului, etc. Astfel, pentru eliminarea completă a acestor efecte negative şi restabilirea cât mai rapidă a traficului auto, Consiliul Judeţean Cluj a suplimentat bugetul propriu în luna septembrie 2017 cu suma de 1.000.000 lei, bani care au fost folosţ şi la refacerea podului incendiat din Rezervaţia Naturală Cheile Turzii. De asemenea, din fondul de rezervă al bugetului Judeţului Cluj s-a acordat sprijin financiar pentru eliminarea parţială a efectelor produse de calamităţile naturale produse în oraşul Huedin şi comunele Vad, Gilău, Sîncraiu, Cuzdrioara, Recea Cristur, Săcuieu, Negreni, Marişel, Căpuşu Mare şi Căşeiu.

     Tot în decursul anului 2017 au fost executate lucrări de întreţinere constând în pietruiri, cosiri de vegetaţie, etc. pe mai multe sectoare de drum situate pe următoarele drumuri judeţene: DJ 161E, DJ 161J, DJ 161C, DJ 109S, DJ 107T, DJ 161G, DJ 161K, DJ 107N, DJ 103J, DJ 109A, DJ 109V, DJ 107R, DJ 103J.
În ceea ce priveşte lucrările de investţi din cadrul programelor de lucrări de modernizare şi reabilitare, la finele anului 2017 erau deja complet finalizate lucrările pe 5 drumuri judeţene:

  • DJ 103J (DN1R) – Sâncraiu – Alunişu;
  • DJ 172F Gherla – Mintiul Gherlii – Mica – limita cu judetul Bistriţa Năsăud;
  • DJ 105T Cluj-Napoca – Coruşu – Berindu – DN1F;
  • DJ 161B Turda – Bogata – Călăraşi;
  • DJ 161H (DN16) – Suatu.

     Principalele lucrări de modernizare întreprinse pe aceste drumuri au constat în realizarea de fundaţii, aşternerea stratului de piatră spartă, edificarea de poduri şi podeţe, executarea de ziduri de sprijin şi acostamente, amenajarea de racordări la drumurile laterale, tăierea vegetaţiei de pe marginea drumului, turnarea covorului asfaltic şi a stratului de uzură, respectiv executarea de marcaje şi semnalizări rutiere.

     Tot în cursul anului 2017 au fost demarate lucrări de modernizare şi reabilitare pe 13 drumuri judeţene:

  • DJ 108C Mănăstireni – Călata – Mărgău;
  • DJ 107N Gura Râşca – Someşu Rece;
  • DJ 107N Băişoara – Valea Ierii;
  • DJ 109B Fundatură – Corneşti;
  • DJ 161C Iclod – Aluniş – Corneni;
  • DJ 107L Petreşti – Lita;
  • DJ 182E Chiuieşti – Mănăstirea Casiel;
  • DJ 107F Luncani – limita cu judeţul Alba;
  • DJ 109D (DJ 161) – Jucu de Sus – DN1 C;
  • DJ 161E Habadoc – Buza – Feldioara – Hodaie;
  • DJ 151C Tritenii de Jos – limita cu judeţul Mureş;
  • DJ 107R Muntele Băişorii (Staţiunea Băişoara) – Muntele Mare (pârtia de schi Buscat);
  • DJ 108B Viile Dejului – Bobâlna – limita cu judetul Sălaj.

     Ulterior finalizării lucrărilor de întreţinere şi modernizare pe drumurile judeţene, Consiliul Judeţean Cluj a demarat o amplă acţiune de trasare a marcajelor rutiere, operaţiune absolut necesară în vederea asigurării condţilor optime de circulaţie, atât în ceea ce priveşte confortul, cât şi cu privire la siguranţa traficului.
În acest context, la finalul anului 2017, erau executate lucrări de marcaje rutiere longitudinale (axiale), de separare a sensurilor de mers, pe o lungime totală de peste 200 de km de drumuri sau sectoare de drumuri judeţene cu o lungime efectivă de linie marcată de 146,68 km, după cum urmează:

  • DJ 103H (DN1) Bologa – Săcuieu – Scrind – Frăsinet (pe sectorul cuprins între km 0+000 si km 19+250; 13,0 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 103K Căpuşu Mare – Agârbiciu – Râşca – Beliş – DN1 R (pe sectorul cuprins între km 9+435 şi km 35+155; 18,5 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 103L Râşca – Mănăstireni (pe sectorul cuprins între km 0+000 si km 8+000; 5,0 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 107R Făget – Sălicea – Ciurila (pe sectorul cuprins intre km 8+300 si km 21+350; 8,5 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 107S Gura Râşca – Măguri Răcătău (pe sectorul cuprins între km 0+000 si km 11+000; 7,5 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 108C Gârbău – Aghireş Fabrici – Aghireş – Leghia – DN1 (pe sectorul cuprins între km 3+750 şi km 28+050; 24,3 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 109E Viile Dejului – Cetan – Vad – Valea Grosilor (pe sectorul cuprins între km 1+710 si km 14+480; 7,5 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 161A Apahida – Cojocna – Iuriu de Câmpie (pe sectorul cuprins între km 8+300 şi km 21+350; 5,5 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 103G Aiton – Gheorgheni – centura ocolitoare Vâlcele-Dezmir-Apahida (pe sectorul cuprins între km 48+480 si km 59+680; 8,850 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 103G (DN1) – Tureni – DJ 107L (pe sectorul cuprins între km 38+287 şi km 41+787; 2,8 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 107L Turda – Sănduleşti – Petreştii de Jos (pe sectorul cuprins între km 0+000 şi km 13+900; 11,2 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 107R Băişoara – Staţiunea Muntele Băişorii (pe sectorul cuprins între km 44+880 şi km 58+680; 11,850 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 108C (DN1F) – Gârbău (pe sectorul cuprins între km 5+600 şi km 8+150; 1,850 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 109D Gherla – Sacalaia – Sic – Coasta (pe sectorul cuprins între km 0+000 şi km 17+860; 13,250 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 109T Mănăstirea Nicula – Nicula (pe sectorul cuprins între km 0+000 şi km 2+460; 1,320 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 161 (DN1C) – Bonţida (pe sectorul cuprins între km 22+700 şi km 29+000; 4,870 km de linie marcată efectiv);
  • DJ 161F Valea Caldă – Cătina (pe sectorul cuprins între km 0+000 şi km 1+590; 0,890 km de linie marcată efectiv);

     De asemenea, pe nu mai puţin de 20 de drumuri judeţene au fost realizate lucrări de semnalizare verticală constând în înlocuiri, completări şi montări de noi indicatoare rutiere, în timp ce pe raza localităţilor Bologa, Sălicea, Ciurila, Aghireş, Aghireş Fabrici, Cojocna, Tureni, Gârbau, Sic şi Bonţida au fost marcate trecerile de pietoni.

80 de milioane de euro, bani europeni, pentru finanţarea reabilitării de drumuri judeţene

     Tot în cursul anului 2017, Consiliul Judeţean Cluj a încheiat trei contracte de finanţare europeană care vizează reabilitarea şi modernizarea unor drumuri judeţene considerate a fi de importanţă regională: DJ 108K si DJ 764B (Drumul Apuseni), respectiv DJ 109, DJ 172A, DJ 161G si DJ 161 (Drumul Bistriţei). În lungime totală de 98,97 km, aceste drumuri judeţene traversează şi deservesc nu mai puţin de 12 comune, respectiv Poieni, Săcuieu, Bonţida, Borşa, Vultureni, Aşchileu, Ţaga, Căianu, Pălatca, Geaca, Jucu şi Căianu. Ele sunt considerate a avea o importanţă strategică deosebită din punct de vedere turistic, acestea legând judeţul Cluj de judeţele limitrofe.
În ceea ce priveşte Traseul Regional Transilvania Nord, Drumul Apuseni, Proiectul 1 vizează doua tronsoane de drumuri judeţene, şi anume DJ 108K de la km. 26+455 la km. 29+495 si DJ 764B de la km. 0+000 la km. 22+164,500, în lungime totala de 25,2 km.
Proiectul 2 din cadrul Traseului Regional Transilvania de Nord, Drumul Bistriâei, cuprinde DJ 109 de la km. 0+000 la km 31+976, care se întinde pe circa 31,98 km, în timp ce Proiectul 3, parte a aceluiaşi traseu, vizează trei sectoare de drumuri judeţene, respectiv DJ 172A de la km. 33+000 la km. 39+452, DJ 161G de la km. 0+000 la km. 18+406 si DJ 161 de la km. 0+000 la km. 16+933,100, cu o lungime totală de 41,79 km.
Drumurile judeţene mai sus amintite fac parte din Traseul Regional Transilvania de Nord care asigură conectivitatea cu reţeaua europeană de transport TEN-T şi vor beneficia de finanţare europeană nerambursabilă în cuantum total de 357.072.099,96 lei prin intermediul Programului Operaţional Regional 2014-2020. La aceasta sumă se adaugă contribuţia Consiliului Judeţean Cluj de 8.854.673,4 lei.

Nu mai puţin de 39 de drumuri judeţene au beneficiat de lucrări de reabilitare şi modernizare sau întreţinere în primele trei trimestre ale anului 2018

     În ceea ce priveşte programele de lucrări de reabilitare şi modernizare, respectiv de întreţinere a drumurilor judeţene, derulate în primele nouă luni ale anului 2018, în toată această perioadă s-au executat sau se află în plină desfăşurare lucrări pe nu mai puţin de 39 de drumuri judeţene.
Dintre cele 39 de drumuri, pe 13 se află în derulare lucrări de reabilitare şi modernizare, în timp ce pe alte 26 s-au finalizat sau se derulează în continuare lucrări de întreţinere curentă şi periodică.
În ceea ce priveşte ordinea de prioritate în reabilitarea drumurilor judeţene, aceasta a fost stabilită în baza unor criterii strict obiective, legate de starea de degradare a drumurilor, volumul traficului rutier şi condţile în care se desfăşoară acesta, scopul tuturor acestor lucrări fiind acela de îmbunătăţire a infrastructurii rutiere, în perspectiva impulsionării dezvoltării economico-sociale a întregului judeţ.
De altfel, atât lucrările de reabilitare şi modernizare a drumurilor judeţene, cât şi cele de întreţinere curentă şi periodică au vizat toate zonele din judeţ, intervenindu-se atât pe drumuri care asigură legătura directă cu municipiul reşedinţă de judeţ sau cu celelalte centre urbane, cât şi pe drumuri de mare importanţă din punct de vedere turistic ori cu un aport important în economia judeţului.
În ceea ce priveşte investţile din cadrul programelor de lucrări de reabilitare şi modernizare, la începutul lunii octombrie 2018 se aflau în derulare lucrări pe următoarele drumuri judeţene:

  • DJ 161A Iuriu de Câmpie – Ceanu Mare – DJ 150;
  • DJ 107N, pe două sectoare de drum, respectiv Băişoara – Valea Ierii şi Gura Râşca – Someşul Rece;
  • DJ 161C Aluniş – Corneni;
  • DJ 109A Vultureni – Dealul Jurcii;
  • DJ 107R Muntele Băişorii – Muntele Mare – Pârtia Buscat;
  • DJ 108C Mănăstireni – Călata – Mărgău – Răchiţele;
  • DJ 107P Gilău – Someşu Rece – Mărişel – DN 1R;
  • DJ 151C Tritenii de Jos – limită cu judeţul Mureş;
  • DJ 107L Petreşti – Lita.
  • DJ 108B limită cu judeţul Sălaj – Bobâlna – Viile Dejului;
  • DJ 109D Jucu de Mijloc;
  • DJ 107M Luna de Sus – Vlaha – Săvădisla – Băişoara – Iara – Buru – limită cu judeţul Alba;
  • DJ 109B Fundătura – Corneşti;

În acelaşi timp, la capitolul lucrări de întreţinere, în primele nouă luni ale anului 2018 au fost finalizate sau se află în plină derulare lucrări constând în aşternere de covor asfaltic, reparaţii şi alte categorii de operaţiuni necesare menţinerii condţilor tehnice corespunzătoare, pe următoarele drumuri sau sectoare de drumuri judeţene:

  • DJ 103G, pe mai multe sectoare de drum, după cum urmează: Aiton – Ceanu Mic (covor asfaltic finalizat), DN1 – Tureni (covor asfaltic finalizat), (DN 75) Mihai Viteazu – Cheia – Cheile Turzii (covor asfaltic finalizat), Cheile Turzii – Sănduleşti (pietruire), Gheorgheni – Centura ocolitoare Vâlcele-Dezmir-Apahida (covor asfaltic finalizat), Podeni – Moldoveneşti (şanţuri, decolmatare podeţe), Centura ocolitoare Vâlcele-Dezmir-Apahida – limită cu municipiul Cluj-Napoca (plombări, burduşiri);
  • DJ 161B Turda – Ploscoş (covor asfaltic finalizat);
  • DJ 103M Rediu – Aiton (pietruire);
  • DJ 103K Căpuşu Mare – Râşca (plombări, burduşiri, covor asfaltic);
  • DJ 107R Băişoara – Muntele Băişorii (covor asfaltic finalizat);
  • DJ 107N Mănăstirea Muntele Rece (şanţuri, aşternere de material pietros);
  • DJ 107M Săcel – Buru – limită cu judeţul Alba (burduşiri, plombări);
  • DJ 103T Feleacu – Pârtia de schi Feleacu (covor asfaltic finalizat);
  • DJ 150A Luna – Aeroportul militar Luna (covor asfaltic finalizat);
  • DJ 150 Crişeni – DN 16 (plombări, burduşiri);
  • DJ 109V Pădureni – Satu Lung (reciclare şi aşternere de covor asfaltic);
  • DJ 109S Borşa – Giula (eliminarea gropilor cu material pietros);
  • DJ 764B  (DN 1) Valea Drăganului – Baraj Drăgan (plombări);
  • DJ 108K limită cu judeţul Bihor – DJ 764B (plombări);
  • DJ 161A Apahida – Cojocna – Iuriu de Câmpie (plombări, burduşiri);
  • DJ 161 Bonţida (plombări, burduşiri); DJ 161 Dăbâca – Pâglişa – Dârja – Panticeu (reciclare şi aşternere de covor asfaltic); DJ 161 Gădălin (plombări cu asfalt, burduşiri);
  • DJ 109D Sic – Coasta – Vişea (reciclare şi covor asfaltic finalizat);
  • DJ 161D Nireş – Unguraş – Valea Unguraşului (plombări cu asfalt, burduşiri şi covor asfaltic finalizat);
  • DJ 107N Muntele Rece – Gura Râştii (pietruire);
  • DJ 108C (DN1) – Ardeova – Mănăstireni (covor asfaltic finalizat); DJ 108C Leghia – DN1 (plombări, burduşiri);
  • DJ 107T Măguri Răcătău – Măguri (reprofilare cu adaos de piatră);
  • DJ 109C pe sectoarele de drum Fizeşu Gherlii – Sântioana – Ţaga (reparaţii la sistemul rutier, burduşiri) şi Ţaga – Sucutard – Cămăraşu (plombări cu asfalt şi şanţuri);
  • DJ 107J Valea Ierii – Caps – Cerc (covor asfaltic finalizat);
  • DJ 107P Someşu Rece – Mărişel (plombări);
  • DJ 109S Borşa – Giula (pietruire);
  • DJ 109A Vultureni – Chinteni (covor asfaltic);

     Se impune a fi subliniat în acest context faptul că, în urma încheierii noilor Acorduri Cadru, s-a stabilit includerea în programul de lucrări de întreţinere a următoarelor drumuri/sectoare de drumuri judeţene:

  • DJ 107R Ciurila – Filea de Jos (DJ107L) – Săcel (DJ107M);
  • DJ 107L Petreştii de Jos – Crăieşti – Lita (DJ107M);
  • DJ 161K (DN16) – Bărăi – Sava – Mureşenii de Câmpie – Chiriş;
  • DJ 161E Tîrguşor – Diviciorii Mari – Habadoc – Buza – Feldioara – Hodaie;
  • DJ 105S (DN1N) – Pata – Boju;
  • DJ 108N Aghireşu – limită cu judeţul Sălaj;
  • DJ 103V Vlaha (DJ107L) – Vălişoara;
  • DJ 109E Valea Groşilor – limită cu judeţul Sălaj;
  • DJ 172A limită cu judeţul Bistriţa Năsăud – Habadoc – Ţaga;
  • DJ 191D limită cu judeţul Sălaj – Ciucea.

     Totodată, în urma situaţiilor de urgenţă intervenite, în decursul anului 2018 s-a intervenit pe următoarele drumuri judeţene: DJ 107P Mărişel, DJ 764B Valea Drăganului, DJ 109C Sucutard, DJ 107R Ciurila şi DJ 107R Filea de Jos.
De asemenea, s-au executat lucrări de marcaje rutiere longitudinale (axiale), de separare a sensurilor de mers pe o lungime totală de 153,345 de kilometri, după cum urmează:

  • DJ 108C Gârbău – Aghireş – Leghia (pe sectorul cuprins între kilometrul 5+600 şi kilometrul 28+050; 22,45 kilometri);
  • DJ 107R Făget – Sălicea – Ciurila (pe sectorul cuprins între kilometrul 8+300 şi kilometrul 21+350; 13,05 kilometri);
  •  DJ 103G (DN 1) Tureni – Ceanu Mic – Aiton – Gheorgheni – Centura ocolitoare (pe sectorul cuprins între kilometrul 41+787 şi kilometrul 58+387; 16,6 kilometri); Centura ocolitoare – limită cu municipiul Cluj-Napoca (pe un sector de drum în lungime de 2 kilometri);
  • DJ 103G (DN 1) Tureni – DJ 107L (pe un sector de drum în lungime de 3,6 kilometri);
  • DJ 107R Băişoara – Muntele Băişorii (pe sectorul cuprins între kilometrul 28+650 şi kilometrul 47+350; 18,7 kilometri, precum şi treceri de pietoni, pe raza localităţilor Băişoara şi Muntele Băişorii);
  • DJ 150A (DN 15) –  Aeroportul militar Luna (pe un sector de drum în lungime de 2,6 kilometri, de la kilometrul 0+000 până la kilometrul 2+600);
  • DJ 109C Gherla – Fizeşu Gherlii, DJ 109D Gherla – Nicula – Săcălaia şi DJ 109T Nicula – Mănăstirea Nicula (lucrări de marcaje rutiere axiale pe o lungime însumată de aproximativ 10 kilometri);
  • DJ 108C (DN 1) – Ardeova – Mănăstireni (lucrări de marcaje rutiere axiale pe un sector de drum în lungime de 8 kilometri, de la kilometrul 28+050 până la kilometrul 36+050);
  • DJ 103L Mănăstireni – Râşca (lucrări de marcaje marcaje rutiere axiale pe un sector de drum în lungime de aproximativ 5,5 kilometri, de la poziţia kilometrică 0+000 până la poziţia kilometrică 5+430);
  • DJ 103T Feleacu – pârtia de schi Feleacu (pe un sector de drum în lungime de aproximativ 2,5 kilometri, de la poziţia kilometrică 0+000 până la poziţia kilometrică 2+450);
  • DJ 161B Turda – Ploscoş (lucrări de marcaje rutiere axiale pe un sector de drum în lungime de 13,125 kilometri, de la kilometrul 11+419 până la kilometrul 24+544);
  • DJ 103V (DJ 107M) – Stolna: (pe un sector de drum în lungime de 2 kilometri, de la kilometrul 4+400 până la kilometrul 6+400);
  • DJ 103V (DJ 107M) – Vălişoara: (pe un sector de drum în lungime de 5 kilometri, de la kilometrul 6+400 până la kilometrul 11+400);
  • DJ 107J (DJ 107M) – Săvădisla – Finişel: (pe un sector de drum în lungime de 2,5 kilometri, de la kilometrul 0+000 până la kilometrul 2+500);
  • DJ 103K Căpuşu Mare – Râşca – Beliş (DN 1R): (pe un sector de drum în lungime de 25,720 kilometri, de la kilometrul 9+435 până la kilometrul 35+155);

În perioada imediat următoare, dar numai în condiţii meteorologice favorabile desfăşurării acestui tip de lucrări, se vor executa marcaje rutiere pe următoarele drumuri judeţene:

  • DJ 161A Apahida – Cojocna;
  • DJ 103G (DN 75) – Cheia – Cheile Turzii;
  • DJ 161D Nireş – Unguraş – Valea Unguraşului;
  • DJ 109D Săcălaia- Sic – Coasta – Vişea;
  • DJ 109V Pădureni – Satu Lung.

 

Urmărește-ne

Consiliul Județean Cluj

FREE
VIEW