Depunere proiect ISU

Judeţele din Regiunea de Nord-Vest (Cluj, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Maramureş, Satu Mare şi Sălaj), prin intermediul consiliilor judeţene, au înfiinţat Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Transilvania de Nord” având ca obiectiv principal elaborarea şi depunerea spre finanţare a proiectului „Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă din Transilvania de Nord” în cadrul Programului Operaţional Regional, Axa prioritară 3, Domeniul Major de Intervenţie 3.3 „Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă”. Proiectul a fost depus la Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Vest (Organismul Intermediar pentru POR) în data de 28 octombrie 2009.
         Valoarea totală a proiectului este în sumă de 49.868.560,79 lei. Valoarea eligibilă este de 41.906.353,60 lei  din care asistenţa financiară nerambursabilă solicitată este în sumă de41.068.226,53 lei iar contribuţia beneficiarului (Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Transilvania de Nord”), este de 838.127,07 lei, adică 2% din valoarea eligibilă a proiectului. La aceste cheltuieli se adaugă cheltuielile neeligibile în valoare de 7.962.207,19 lei, reprezentând TVA, suportate de beneficiar şi recuperate ulterior de la bugetul de stat. Utilizatorii finali ai echipamentelor achiziţionate în cadrul proiectului sunt Inspectoratele pentru Situaţii de Urgenţă din Regiunea de Nord-Vest.
         Bugetul aferent Consiliului Judeţean Cluj, proporţional cu valoarea echipamentelor achiziţionate, este în valoare de 8.445.820,80 lei, din care contribuţia proprie la procentul de 2% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului, este în sumă de 141.946,57 lei. Cheltuielile neeligibile (reprezentând TVA) care trebuie suportate de Consiliul Judeţean Cluj sunt în sumă de 1.348.492,40 lei.
         Pentru Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Avram Iancu” Cluj urmează a fi achiziţionate:
         –      5 autospeciale pentru lucru cu apă şi spumă;
         –      1 autospecială de intervenţie la accidente colective şi pentru salvări urbane;
         –      1 autospecială pentru descarcerări grele;
         –      4 ambulanţe de prim-ajutor;
         –      1 ambulanţă de reanimare.
 „Consider că este extrem de important ca, în vederea îndeplinirii obiectivelor prioritare ale judeţului Cluj, să reuşim atragerea a cât mai multe fonduri europene. Contribuţia Consiliului Judeţean Cluj la implementarea unui asemenea proiect este extrem de importantă în contextul în care protejarea şi respectiv salvarea vieţii locuitorilor judeţului este în legătură directă cu misiunea autorităţii administrative judeţene. Acest demers vine să se alăture sprijinului pe care Consiliul Judeţean l-a oferit în mod constant Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Cluj”, a precizat Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, domnul Alin Tişe.
            Conform Ghidului Solicitantului, procesul de evaluare a proiectului se va derula în următoarele 2 etape, şi anume verificarea conformităţii administrative şi a eligibilităţii cererii de finanţare precum şi evaluarea tehnică şi financiară a proiectului.

Biroul de presă
29.10.2009

Urmărește-ne

Consiliul Județean Cluj

FREE
VIEW