Clujana, un actor important pe piata romaneasca a productiei de incaltaminte
Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, domnul Mihai Seplecan, a vizitat luni, 2 noiembrie 2015, sediul producătorului de încălţăminte Clujana din Cluj-Napoca. Scopul vizitei preşedintelui Consiliului Judeţean a fost acela de a verifica modul în care se derulează activitatea acestui agent economic de tradiţie al Clujului la care forul judeţean este acţionar majoritar, fiind avute în vedere aspecte care ţin de organizarea fluxului de producţie, strategia de piaţă, precum şi prezentarea noilor modele şi colecţii.
În cadrul discuţiilor purtate cu acest prilej, conducerea Clujana a subliniat faptul că societatea are în prezent şase benzi de cusut şi două benzi de tălpuit, cea de-a şasea bandă fiind înfiinţată în ultimul an urmare a cererii crescute pentru producţia de încălţăminte a clienţilor Clujana şi a nevoii de eficientizare a activităţii. În acest moment, producţia ajunge la cca. 1.500 de perechi de încălţăminte pe zi, la această producţie contribuind cei peste 370 de angajaţi ai societăţii. Pentru a menţine un nivel calitativ ridicat al produselor fabricate, în ultimii doi ani s-au făcut investiţii pentru utilaje în valoare de 244.500 de lei. Totodată, datorită diversificării şi creşterii numărului de clienţi, în ultimii doi ani s-a făcut export direct de produse finite şi semifabricate în ţările din Uniunea Europeana în valoare de peste 300.000 de euro.
Un punct de interes al vizitei l-a constituit banda de producţie, fiind vizitate atelierele de croit, cusut, tălpuit şi creaţie. În cadrul întâlnirii conducerea Clujana a precizat faptul că recent compania a lansat trei modele noi de încălţăminte care au o cerere foarte bună şi se pregăteşte să lanseze o colecţie nouă pentru sezonul de iarnă. Toate produsele sunt realizate din 100% piele, raportul calitate-preţ fiind unul foarte avantajos.
„Dovada faptului că clujenii se orientează spre această marcă care le aparţine este reprezentat de faptul că, doar în ultimii doi ani, societatea Clujana a avut vânzări de peste două milioane de lei doar în municipiul Cluj-Napoca, în cele două magazine proprii. Deşi se confruntă cu o mare problemă, legată de lipsa personalului calificat în domeniul producţiei de încălţăminte, Clujana reuşeşte în continuare să-şi distribuie articolele atât pe piaţa internă cât şi la export, în ţări precum Italia, Franţa, Olanda şi Germania. Aşadar, nu pot decât să îndemn clujenii, şi nu numai, să promoveze brandurile autohtone, cumpărând produse marca Clujana”, a declarat Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, domnul Mihai Seplecan.
Clujana este un brand de tradiţie al Clujului prezent pe piaţa românească încă din anul 1911. Sortimentele de încălţăminte marca Clujana acoperă o gamă variată şi sunt adresate unei arii largi de consumatori: femei, bărbaţi, adolescenţi, personal industrial, cadre militare. Fabrica Clujana este în plin proces de dezvoltare, produsele sale fiind prezente la târgurile de profil importante din Europa, unde se stabilesc continuu noi contacte şi parteneriate pentru furnizarea de încălţăminte.
Reamintim faptul că S.C. Clujana S.A. este o companie la care Consiliul Judeţean Cluj este acţionar majoritar, cu o unitate de producţie proprie în Cluj-Napoca, Piaţa 1 Mai şi opt magazine în municipiile Cluj-Napoca (două unităţi), Dej, Bistriţa, Timişoara, Sibiu, Târgu-Mureş şi Bucureşti.
Biroul de presă
2 noiembrie 2015