Debut cu succes pt noul Call-Center pediatric 0364-917
Conducerea Consiliului Judeţean Cluj a realizat marţi, 12 mai 2015, împreună cu echipa managerială a Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii Cluj, o primă analiză a modului de derulare a activităţii noului serviciu telefonic dedicat de tip „Call-Center” destinat obţinerii de sfaturi medicale pediatrice de urgenţă – 0364-917 care a fost pus la dispoziţiacomunităţii clujene de părinţi şi copii începând cu data de 1 mai a.c. Găzduit de Spitalul de Copii Cluj-Napoca, unitate medicală aflată sub autoritatea Consiliului Judeţean Cluj, noul Call-Center este continuatorul unui alt serviciu medical de urgenţă prin telefon care a funcţionat în cadrul aceluiaşi spital până în data de 30 aprilie 2015.
„Nicio investiţie nu este mare când vorbim de siguranţa şi sănătatea copiilor noştri, astfel încât continuarea fără nicio întrerupere a activităţii acestui serviciu medical de urgenţă prin telefon a reprezentat pentru noi o prioritate absolută care, iată, s-a materializat în condiţii optime. Profit de acest prilej să mulţumesc echipei manageriale şi medicale a Spitalului de Copii care s-a implicat, cu toate resursele materiale, umane şi logistice disponibile, în implementarea acestui proiect medical şi asigură derularea lui la cele mai înalte standarde din domeniu”, a precizat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Cluj cu atribuţii de preşedinte, domnul Vakar Istvan.
Dovada faptului că acest nou Call-Center este un succes constă în frecvenţa cu care a fost apelat de către părinţi încă de la startul său, în cele 11 zile de activitate înregistrându-se deja nu mai puţin de 83 de apeluri la numărul unic destinat urgenţelor pediatrice 0364-917.Cea mai frecventă cauză de apelare a fost febra (20 de cazuri), respectiv vărsăturile (10 cazuri). Marea majoritate (52%) dintre apeluri au fost rezolvate prin recomandări la domiciliu, restul de 40 de apeluri fiind finalizate cu consult medical, într-un interval de timp de 2 ore (15 cazuri), respectiv 24 de ore (25 de cazuri). De asemenea, nu au existat apeluri care să necesite finalizarea prin intervenţia Serviciului de Ambulanţă.
„Ne bucurăm că am reuşit să asigurăm condiţiile optime care să permită continuarea, în cadrul Spitalului de Copii din Cluj, a unui proiect inedit la nivel naţional şi care s-a dovedit a fi un succes de necontestat. Urmare a colaborării şi a efortului comun al Consiliului Judeţean şi a Spitalului de Copii am reuşit să oferim copiilor precum şi celor care le poartă de grijă, părinţilor, şansa la un act medical de calitate, în timp util şi, de multe ori, fără a mai fi necesară deplasarea la spital sau la medicul de familie, problema fiind rezolvată în mod direct, în urma sfaturilor primite prin telefon de la medicii care deservesc Call-center-ul. Îi încurajez pe această cale pe toţi cei care se confruntă cu probleme medicale ale copiilor să apeleze cu încredere la „Numărul Copilului”(0364-917), convinşi fiind de expertiza şi profesionalismul de excepţie al medicilor care le vor răspunde” a declarat domnul Horaţiu Cătărig, consilier cu atribuţii de vicepreşedinte al Consiliului Judeţean şi responsabil de coordonarea activităţii Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii Cluj-Napoca.
Reamintim în acest context faptul că, începând din această lună, ca urmare a numeroaselor solicitări primite din partea comunităţii de părinţi care au copii cu vârste cuprinse între 0 şi 18 ani, Spitalul de Urgenţă pentru Copii pune la dispoziţia solicitanţilor un serviciu telefonic al cărui scop îl reprezintă furnizarea de sfat medical sau, după caz, îndrumarea, până la consultul efectiv cu medicul de familie sau medicul pediatru. De asemenea, în situaţia în care starea copilului este gravă, medicii pediatri care operează acest serviciu telefonic pot redirecţiona apelul direct către serviciul de ambulanţă (112) pentru asigurarea ajutorului medical de urgenţă sau către medicii de gardă ai spitalului, după caz.
Biroul de presă
13.05.2015