Participare Produs de Cluj la Targul Etno Rustica
În perioada 25-28 octombrie 2012, la Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti a avut loc cea de-a VI-a ediţie a Târgului Etno-Rustica, un eveniment devenit tradiţie al cărui scop este acela de promovare a potenţialului turistic al României, prin intermediul unora dintre cele mai importante componente ale sale: turismul rural, agroturismul, turismul cultural, si creatia artistica a folclorului autentic.
La târg au fost prezente în calitate de expozanţi asociaţii de turism, patronate, consilii judeţene şi primării, asociaţii de promovare şi dezvoltare a turismului din diferitele regiuni istorice ale ţării, Centre Judeţene pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale din mai multe judeţe, Muzee de Istorie şi Arheologie sau cu alte profile din ţară, asociaţii ale minorităţilor naţionale din România, printre care amintim AsociaÈ›ia Italienilor din România, „Ro.As.It”, Uniunea Culturală a Rutenilor din România, FederaÈ›ia ComunităÈ›ilor EvreieÈ™ti din România, AsociaÈ›ia Macedonenilor È™i Uniunea Democrată a Tătarilor Turco-Musulmani din România, Uniunea Elenă din România, AsociaÈ›ia Liga Albanezilor din România, Uniunea Ucrainenilor din Romania, etc.
Din partea judeţului Cluj, la acest târg-expoziţie a participat Asociaţia „Produs de Cluj”, o entitate înfiinţată în anul 2011 de Consiliul Judeţean Cluj şi care urmăreşte promovarea produselor locale clujene, a tradiţiilor şi culturii locale, a meşteşugurilor tradiţionale, a valorilor locale, promovarea excelenţei în domeniul agriculturii, reprezentarea producătorilor locali atât la nivel naţional, cât şi la nivel internaţional, derularea de programe de dezvoltare comunitară, dar şi a schimburilor de idei, informaţii si cunoştinţe.
În cadrul standului judeţului Cluj au fost prezentate şi distribuite publicului vizitator materiale informative – pliante şi fluturaşi, referitoare cele mai importante obiective turistice din judeţul Cluj: Cascada Vălu Miresii – Răchiţele, Castelul Banffy din Bonţida, Cetatea Bologa, Rezervaţia Naţională „Cheile Turzii”, Cetatea din Bologa, Biserica din localitatea Vad, băile sărate Cojocna şi Dej, Salina Turda, Mănăstirea Nicula, Muzeul Etnografic al Transilvaniei, stufărişul de la Sic, etc.
Standul Asociaţiei Produs de Cluj s-a bucurat de un real interes în rândul vizitatorilor, o mare parte a acestora solicitând informaţii suplimentare despre zona montană a judeţului, cele mai multe întrebări fiind legate de zona Beliş-Fântânele, Mărişel, Răchiţele, mănăstirea Nicula, cetatea de la Dăbâca, salina Turda şi băile sărate din judeţ precum şi Muzeul „Octavian Goga” Ciucea.
Totodată, vizitatorii târgului au avut ocazia să descopere cele mai bune oferte existente în acest moment pe piaţă în ceea ce priveşte modalităţile de petrecere a vacanţelor şi a sărbătorilor la pensiunile turistice de pe teritoriul ţării şi al judeţului Cluj precum şi să urmărească „pe viu” manifestări specifice culturii, tradiţiilor, obiceiurilor, muzicii şi dansului comunităţilor etnice din Romania, atmosfera fiind condimentată de numeroase recitaluri de muzică populară.
“Prin participarea la Târgul Etno-Rustica, Asociaţia Produs de Cluj a făcut un nou pas înainte în atingerea scopului său, îndeplinind rolul de ambasador al judeţului şi contribuind astfel la promovarea specificului şi valorilor noastre locale la nivelul ţării. Potenţialul extrem de ridicat al comunităţilor şi obiectivelor turistice din judeţul nostru, în special al celor din zonele montane, trebuie pus în evidenţă şi valorificat prin toate modalităţile posibile” a declarat Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, domnul Horea Uioreanu.
Biroul de presă
29.10.2012