Informare de presă Produs de Cluj la ceas aniversar – 9 ani de evenimente şi târguri desfăşurate în ţară şi peste hotare
97 de târguri proprii, aproximativ 50 de participări la evenimente expozţonale în calitate de coorganizatori sau invitaţi, peste 5.000 de expozanţi, milioane de produse vândute şi de spectatori. Sunt cifrele care spun, sec şi scurt, povestea celor nouă ani scurşi de la organizarea de către Consiliul Judeţean Cluj a primului târg desfăşurat sub brandul Produs de Cluj. Alin Tişe, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj: ,,Am pornit proiectul Produs de Cluj din dorinţa de a sprijini o categorie socio-profesională cam ignorată, aceea a micilor întreprinzători activi în zona de conservare şi promovare a produselor realizate după metode şi reţete tradţonale. Este vorba despre mici fermieri şi artizani locali care, în afara faptului că se străduie să transmită generaţiilor următoare o parte importantă a culturii populare, sunt contribuitori la economia locală. Şi sunt cei mai buni parteneri pe care şi-i poate dori cineva, oameni care au readus în atenţia publicului preparate alimentare tradţonale şi obiectele de artizanat. Îi felicităm pentru ceea ce fac şi le mulţumim pentru că ne sunt alături în demersul de a scoate la lumină meşteşuguri ce păreau sortite uitării şi reţete nicicând introduse în cărţi de specialitate!”. Primul eveniment desfăşurat sub brandul Produs de Cluj a avut loc între 10 şi 12 iunie 2011 în parcarea hipermarketului Cora, la el participând 35 de expozanţi. În timp, producătorii şi artizanii clujeni au avut ocazia de a-şi prezenta munca în Marea Britanie, Franţa, Germania, Polonia, Serbia, Grecia, Spania şi Republica Moldova, dar şi la Bucureşti, Iaşi, Timişoara, Suceava, Arad, Oradea, Deva, Zalău, Satu Mare, Baia Mare, Bistriţa, Sibiu, Mediaş şi în toate aglomerările urbane din judeţul Cluj. Succesul evenimentelor a determinat şi creşterea numărului de târguri, în ultimii cinci ani fiind organizate, în medie, câte 14 manifestări expozţonale proprii pe an şi aproximativ opt participări la evenimente naţionale şi internaţionale în calitate de parteneri sau invitaţi. Formatul proiectului desfăşurat de Asociaţia Produs de Cluj s-a bucurat de succes în toate localităţile unde au avut loc târguri, astfel că a devenit model pentru entităţi publice şi private. Deşi anul 2020 debutase sub auspicii bune pentru evenimentele Asociaţiei Produs de Cluj, cu participarea la Târgul Internaţional Săptămâna Verde de la Berlin şi organizarea la Bucureşti a unui târg dedicat femeilor antreprenoare ale Clujului, în curtea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, izbucnirea pandemiei a obligat la o regândire a activităţii. Astfel, a fost creată şi lansată platforma de vânzări online magazinprodusdecluj.ro, unde se regăsesc mare parte din colaboratorii tradţonali ai Asociaţiei Produs de Cluj şi care a împlinit două luni de activitate. Pe de altă parte, evoluţia situaţiei epidemiologice a determinat demararea pregătirilor pentru reluarea evenimentelor desfăşurate în aer liber, respectiv a Târgurilor Produs de Cluj.
Folosim cookie-uri pentru a ne asigura că vă oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă continuați să utilizați acest site vom presupune că sunteți de acord.OkPrivacy policy