Proiect – Transparenta si calitate in AP prin social media

Consiliul Judeţean Cluj a găzduit vineri, 11 iulie 2014, Conferinţa de lansare a proiectului ,,Transparenţă şi calitate în administraţia publică prin social media”, proiect finanţat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România. Proiectul se desfăşoară în perioada 1 mai 2014 – 30 aprilie 2015, fiind implementat de Asociaţia ”Asistenţă şi programe pentru dezvoltare durabilă – Agenda 21” împreună cu Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, parteneri locali pentru judeţul Cluj fiind Consiliul Judeţean Cluj, Instituţia Prefectului Judeţul Cluj, Primăria Turda şi Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului Cluj.
        În cadrul evenimentului desfăşurat în prezenţa vicepreşedintelui Consiliului Judeţean Cluj cu atribuţii delegate de preşedinte, Vakar Istvan, a d-nei Nina Cugler – preşedinte executiv al  Asociaţiei APDD – Agenda 21, a reprezentanţilor  instituţiilor partenere şi a voluntarilor selectaţi, a avut loc prezentarea proiectului, a obiectivelor şi a activităţilor propuse,  fiind totodată stabilită strategia de implementare şi responsabilităţile care revin instituţiilor partenere în proiect, respectiv celor 20 de instituţii şi autorităţi publice locale din judeţele Cluj, Tulcea, Mehedinţi, Suceava şi din  Municipiul Bucureşti.
       Proiectul urmăreşte creşterea rolului societăţii civile în promovarea principiilor bunei guvernări şi ale participării cetăţenilor la procesul de elaborare a politicilor la nivel local şi promovarea dreptului fundamental al cetăţenilor de a participa la problemele publice, prin instituirea unor canale eficiente de comunicare şi consultare între cetăţeni şi cele 20 de instituţii/autorităţi publice implicate în proiect. El a fost gândit astfel încât să contribuie la transpunerea în practică a politicilor şi strategiilor Uniunii Europene şi ale Guvernului României  în domeniul e-government în concordanţă cu prevederile Agendei Strategiei Europa 2020, care acordă un rol fundamental tehnologiei informaţiei, componentă esenţială a unei Europe competitive, bazată pe o economie  a cunoaşterii. 
      Introducerea şi/sau multiplicarea de către cele 20 de instituţii/autorităţi publice participante a cel puţin două  instrumente de tip social media (pagina Facebook a instituţiei, cont de Twitter, cont de Flickr, bloguri, podcast-uri, Youtube, forumuri, wikis etc.), alese astfel încât să răspundă cel mai bine nevoilor de implicare a cetăţenilor în procesul de luare a deciziilor la nivel local şi întărirea dialogului cu aceştia, oferă proiectului un important caracter novator.
        Principalele rezultate vizate se referă la instituirea unor canale eficiente de comunicare şi consultare între cetăţeni şi instituţii/autorităţi publice, creşterea gradului de transparenţă şi bună guvernare a 20 de instituţii şi a capacităţii acestora de atragere a cetăţenilor în procese decizionale, prin utilizarea reţelelor social media, încurajarea voluntariatului în beneficiul comunităţii, implicarea funcţionarilor publici pe baze voluntare în procesul de implementare a proiectului, promovarea campaniei No Hate Speech, multiplicarea şi extinderea bunelor practici în alte 10 judeţe.
       Proiectul este finanţat cu valoarea totală de 82 684,50 euro, din care co-finanÈ›area prin granturile SEE  se cifrează la suma de 70.648,50 Euro.


Biroul de presă
11 iulie 2014

Urmărește-ne

Consiliul Județean Cluj

FREE
VIEW