Serviciul de sfaturi medicale pediatrice ALOPEDI, extrem de util în timpul crizei sanitare. 7 din 10 cazuri rezolvate fără a mai fi nevoie de deplasarea la medic
CONSILIUL JUDEŢEAN CLUJ
INFORMARE DE PRESĂ
Serviciul de sfaturi medicale pediatrice ALOPEDI, extrem de util în timpul crizei sanitare
7 din 10 cazuri rezolvate fără a mai fi nevoie de deplasarea la medic
Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe, a realizat, împreună cu echipa managerială a Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii Cluj-Napoca, o analiză a activităţii serviciului telefonic de tip ,,call-center” destinat obţinerii de sfaturi medicale pediatrice de urgenţă – 0364-917, din primele trei trimestre ale anului 2020.
S-a constatat, astfel, că ALOPEDI 0364-917 a fost apelat în primele nouă luni ale acestui an de către nu mai puţin de 7.365 de părinţi. În majoritatea apelurilor telefonice – 68,4% au fost formulate recomandări de îngrijire a copilului la domiciliu, pentru 818 copii s-a recomandat consultul medical imediat iar în cazul a trei copii a fost necesară solicitarea intervenţiei Serviciului de Ambulanţă.
7 din 10 cazuri rezolvate fără a mai fi nevoie de deplasarea la medic
Alin Tişe, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj: „ALOPEDI şi-a dovedit din plin utilitatea şi acum, pe parcursul crizei sanitare. Faptul că în aproape 70% din cazuri problema a putut fi rezolvată telefonic, fără a mai fi nevoie de deplasarea fizică a copilului la spital sau la cabinetul medical, spune totul. S-a evitat, astfel, contaminarea şi punerea în pericol a sănătăţii a numeroşi copii, fapt care e cu adevărat important şi pentru care mulţumesc întregii echipe ALOPEDI a Spitalului de Copii”.
Serviciul de telemedicină al Spitalului de Urgenţă pentru Copii – ALOPEDI 0364-917 oferă de aproape şapte ani sfaturi privind îngrijirea la domiciliu a copilului bolnav, dar există şi părinţi care apelează pentru consiliere în ceea ce priveşte îngrijirea copilului sănătos sau completarea sfaturilor medicale după ce copilul a fost evaluat faţă în faţă de către un medic, în cazul a 14% dintre apeluri.
Febra rămâne principalul motiv de solicitare a sfatului pediatric telefonic, urmată de diaree, vărsături şi erupţia cutanată, un număr important de apeluri – 488 având ca şi cauză traumatismele şi accidentele casnice. 58,62% din apelurile preluate au provenit din zona metropolitană Cluj-Napoca iar 3.028 de apeluri din afara judeţului, în special din Bucureşti şi judeţele Braşov, Constanţa şi Prahova. De asemenea, serviciul de call-center pediatric a fost apelat şi din afara ţării, în cazul a 19 copii.