Ziua Evidenței Persoanelor

CONSILIUL JUDEȚEAN CLUJ

Ziua Evidenței Persoanelor

Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Cluj, instituție publică de interes județean aflată sub autoritatea Consiliului Județean Cluj, sărbătorește în 24 martie a.c. 104 ani de la înființarea oficială a primei structuri specializate de evidență a persoanelor din România.

Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj: Profit de acest prilej pentru a felicita personalul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Cluj pentru că s-a dovedit a fi, pe parcursul anilor, un partener de încredere al comunității, oferind clujenilor posibilitatea de a obține actele de identitate rapid și facil și, în acest fel, de a-și exercita drepturile fundamentale prevăzute de lege”.

Serviciul Public Comunitar de Evidență a Persoanelor al Județului Cluj, serviciu public cu personalitate juridică în subordinea Consiliului Județean Cluj, a fost înființat prin Hotărârea Consiliului Județean nr. 212/23.12.2004, ca urmare a reorganizării compartimentului de stare civilă din aparatul propriu al Consiliului Judeţean Cluj şi a biroului evidenţa populaţiei din cadrul Serviciului de Evidenţă Informatizată a Persoanei al Județului Cluj. Ulterior, prin Hotărârea Consiliului Județean nr. 75/23.03.2005 s-a aprobat ca denumirea Serviciul Public Comunitar de Evidență a Persoanelor al Județului Cluj să fie «Direcția Județeană de Evidență a  Persoanelor Cluj» cu sediul în municipiul Cluj-Napoca, str. Aviator Bădescu, nr. 7-9, județul Cluj.

Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Cluj, instituție aflată sub autoritatea Consiliului Județean Cluj, a emis prima carte de identitate la data de 14 ianuarie 2010, până în prezent fiind emise nu mai puțin de 125.744 de cărți de identitate.

În contextul digitalizării serviciilor publice, la data de 2 august 2022 a fost extins la nivelul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Cluj proiectul pilot de eliberare a cărții electronice de identitate lansat de către Ministerul Afacerilor Interne prin Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor, până în prezent fiind emise 11.069 cărți electronice de identitate.

*   *   *

Prima structură specializată de evidență a persoanelor s-a înființat oficial în România la data de 24 martie 1921, prin promulgarea, prin Înaltul Decret Regal nr. 947, a Legii nr. 812/1915 pentru controlul străinilor, controlul unora din stabilimentele publice și pentru înființarea unui birou al populațiunii.

De-a lungul timpului, activitatea privind ținerea evidenței persoanelor și a evenimentelor de stare civilă s-a dezvoltat și perfecționat continuu, în prezent fiind implementate sisteme informatice în domeniul evidenței persoanelor – cartea electronică de identitate – și în domeniul stării civile – Sistemul Informatic Integrat de Emitere a Actelor de Stare Civilă, garantând astfel cetățenilor servicii specializate la standarde înalte de securitate.

Biroul de presă
24 martie 2025

Consiliul Județean Cluj

FREE
VIEW

Urmărește-ne